مقالات

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

تعویض فیلتردستگاه تصفیه آب

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه اب باید به موقع انجام شود. فیلتر دستگاه تصفیه آب برای حذف نا خالصی ها و آلودگی های آب طراحی و ساخته شده است با گذشت زمان فیلتر های دستگاه تصفیه کارایی خود را از دست می دهند و نمی توانند آلودگی های آب را از بین ببرند بنابراین در صورت تعویض نکردن به موقع فیلتر ها نه تنها آب تصفیه نمی شود بلکه آلودگی آب شهری نیز بیشتر می شود .
در دستگاه تصفیه آب فیلتر های ابتدایی به عنوان پیش فیلتر ها برای فیلتر های بعدی می باشند به این معنی که اگر ناخالصی خاصی برای فیلتر مضر باشد این ناخالصی توسط فیلتر قبلی آن حذف می شود حال اگر این فیلتر ابتدایی که محافظ فیلتر بعدی هستند به موقع تعویض نشود و کارایی خود را از دست داده باشد .باعث از بین رفتن فیلتر بعدی می شود .
فیلتر های پیش تصفیه که زودتر از فیلتر های قبلی تعویض می شود بسیار ارزانتر از فیلتر های اصلی دستگاه هستند بنابر این اگر این فیلتر ها به موقع تعویض نشود هزینه تعویض فیلتر های اصلی بسیار بیشتر خواهد بود.

عوامل موثر در تعویض فیلتر ها

نوع فیلتر

فیلتر ها از نظر مواد ساخته شده و محتویات اندازه روزنه ها و شدت جریان با هم تفاوت دارند در یک دستگاه تصفیه آب معمولا جندین نوع فیلتر برای حذف ناخالصی های مختلف وجود دارد که در هنگام تعویض فیلتر هرکدام باید دقیقا همان نوع فیلتر جایگزین شود .

 

عمر فیلتر ها متفاوت می باشد و مدت آن معمولا روی فیلتر درج می شود در عمر فیلتر دو پارامتر زمان و حجم آب عبوری تاثیگذار هستند .یعنی ممکن است فیلتری از نظر حجم جریان عبوری به حداکثر خود نرسیده باشد ولی مدت زمان استفاده محاز آن به اتمام رسیده باشد .

کیفیت آب ورودی به دستگاه

هر چه میزان ناخالصی های آب بیشتر باشد و سختی و سنگینی بیشتری داشته باشد عمر فیلتر ها کوتاهتر می شود .

میزان مصرف آب

در عمر فیلتر علاوه بر مدت زمان استفاده مجاز از آن حجم آب عبوری از آن نیز تاثیر گذار است هر چه میزان برداشت آب از دستگاه تصفیه آب بیشتر باشد عمر فیلتر ها کوتاه تر می شود

راهنمای نحوه بررسی دستگاه تصفیه آب برای تعویض فیلتر 

بررسی کیفیت ظاهری 

 

شفافیت آبی که مصرف می کنید همه چیز را در مورد آن می گوید. مراقب آب خود باشید، زیرا در بسیاری از مواقع، حتی جدیدترین و بهترین دستگاه های تصفیه آب نیز ممکن است آب گل آلود را در صورتی که بیش از حد آلوده باشد و به سرعت روی فیلترها تأثیر بگذارد، بیرون بریزد. آب کدر حاوی ناخالصی های TDS مانند سرب، فلوراید و سایر ذرات سمی است که یک دستگاه تصفیه آب RO به طور کلی آنها را فیلتر می کند و تنها مواد معدنی خوب را پشت سر می گذارد. به عبارت دیگر، بررسی کنید که آیا دستگاه تصفیه آب شما برای آب سخت کار می کند یا خیر. بنابراین، اگر احساس می‌کنید طعم آب یا رنگ آن چیزی نیست که به طور مرتب می‌بینید، فوراً با سرویس تصفیه آب تماس بگیرید.

 

به پیش فیلتر توجه کنید


به دلیل تأثیر نامطلوب آب آلوده بر کیفیت  دستگاه تصفیه آب ,  با پیش فیلتری  که ذرات بزرگتر و رسوبات سنگین را قبل از عبور از فیلتر اسمز معکوس به دام می اندازد و در نتیجه طول عمر آن را تضمین می کند. 

متناسب با فیلترهای جدید


اکثر دستگاه های تصفیه آب آشامیدنی دارای دو فیلتر هستند، فیلتر رسوب و فیلتر کربن. در حالی که حفظ فیلتر رسوب به تخلیه رسوب و سیلت کمک می کند، حفظ فیلتر رسوب باعث حذف کلر و سایر آلاینده های خطرناکی می شود که بر عمر و عملکرد غشاء RO تأثیر می گذارد. استفاده مداوم از فیلترها بدون تعویض، ناخالصی ها را به آب RO شما منتقل می کند، بنابراین مطمئن شوید که فیلتر خود را حداقل هر سه ماه یکبار تعویض کنید.

 

غشای RO را تعویض کنید


برای یک تصفیه کامل چند مرحله‌ای، جدیدترین دستگاه‌های تصفیه آب دارای غشای نیمه‌تراوا اسمز معکوس هستند که مواد معدنی را دست نخورده نگه می‌دارند و در عین حال ناخالصی‌ها را فیلتر می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که غشاء به طور منظم برای عملکرد مطلوب تعویض می شود. البته این بستگی به کیفیت و میزان مصرف آب شما دارد.

 

مراقب نشتی باشید
گاهی اوقات، حتی بهترین و جدیدترین دستگاه های تصفیه آب می توانند در برابر انسداد و آسیب ناشی از عوامل خارجی سخت آسیب پذیر می شوند. در صورت مشاهده هرگونه نشتی یا چکه، حتما با یک متخصص تماس بگیرید و آن را تعمیر کنید. نشتی اغلب می تواند منجر به مشکلات سلامتی و بهداشتی شود، بنابراین مطمئن شوید که دستگاه تصفیه آب RO خود را مرتباً سرویس می کنید.

ما معتقدیم که سلامتی در درجه اول اهمیت قرار دارد و آزمایش هر چند وقت یکبار دستگاه تصفیه آب یک ضرورت است. برای اطمینان از اینکه این کار را به درستی انجام می دهید، نکات بالا را دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *