مقالات

سه روش برتر برای حذف سرب از آب لوله کشی

اثرات قرار گرفتن در معرض سرب

سرب یک آلاینده پایدار است که می تواند در طول زمان در بدن تجمع پیدا کند. شورای ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی (NHMRC) توصیه می کند که سطح ایمن قرار گرفتن در معرض سرب وجود ندارد و هشدار می دهد که برای افراد در هر سنی مضر است و کودکان در بالاترین خطر قرار دارند. در شدیدترین موارد قرار گرفتن در معرض طولانی مدت، عوارض جانبی بالقوه می تواند شامل فشار خون بالا و اختلال عملکرد کلیه باشد.
سرب در آب لوله کشی شما

لوله کشی خانگی و اتصالات آب لوله کشی مانند شیرهای آب لوله های آلوده به سرب و لوله های اتصال منبع اصلی آلودگی سرب هستند. هنگامی که لوله های لوله کشی قدیمی و وسایل حاوی سرب دچار خوردگی می شوند، می توانند آب لوله کشی شما را آلوده کنند. این مسئله به ویژه در مناطقی که آب دارای اسیدیته بالا یا محتوای مواد معدنی کم است، بسیار مهم است.

سه راه برتر برای حذف سرب از آب لوله کشی

آیا خانه شما از طریق آب شهری یا سیستم تغذیه مخزن تامین می شود؟ صرف نظر از موقعیت یا سبک زندگی شما، تعدادی راه حل برای حذف سرب از آب لوله کشی شما وجود دارد.
فیلتر آب نیمکت


سه راه برتر عبارتند از:

1. تصفیه آب
فیلترهای کربن بلوک فیلتر زیر میکرونی را ارائه می‌کنند، سرب و همچنین انواع دیگری از آلاینده‌های بالقوه مضر از جمله کلر، خاک و انگل‌هایی مانند ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم را حذف می‌کنند.

2. تصفیه آب اسمز معکوس
در بین تمام روش‌های تصفیه آب، فرآیند اسمز معکوس (RO) یکی از پیشرفته‌ترین و مؤثرترین روش‌ها است. سیستم های RO به طور قابل توجهی ترکیبات آلی فرار (VOCs) مانند آفت کش ها و علف کش ها، فلزات سنگین و مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز مانند فلوراید را کاهش می دهند.

3. تعویض شیرآلات قدیمی با شیرآلات و اتصالات بدون سرب
تعویض لوله کشی و اتصالات شیر ​​مانند شیرها و شیرهای برنجی قدیمی روش دیگری برای جلوگیری از آلودگی سرب است. تعمیر و نگهداری منظم مانند تمیز کردن هواکش می تواند از تجمع رسوب، زباله و ذرات سرب جلوگیری کند. همچنین اطمینان از اینکه سیستم تصفیه یا تصفیه آب شما از طریق تعمیرات منظم و تعویض کارتریج به خوبی نگهداری می شود، ضروری است تا از عملکرد مطلوب اطمینان حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *